تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين .

تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين

تاريخچه ي ديوار بزرگ چين

ديوار بزرگ چين

 

ديوار چين كه حدود ۲۰۰۰ سال پيش ساخته شده، طولاني‌ترين ساخته دست بشر است. با اين‌كه نام ديوار چين به گوش همه آشناست اما اكثر مردم اطلاعات كمي درباره اين بناي عظيم و منحصر به فرد دارند. به همين خاطر سعي كرديم با جمع آوري اطلاعاتي دقيق كه احتمالا از آن‌ها بي‌خبر هستيد شما را بيشتر با اين بناي تاريخي كه يكي عجايب هفتگانه دنيا است آشنا كنيم.

ديوار بزرگ چين، چين، ديوار چين، طول ديوار چين، عكس ديوار چين
نام چيني ديوار بزرگ چين : 长城 (Chángchéng /channg-chnng/ ‘Long Wall)’

محل ساخت ديوار چين: شمال كشور چين

طول ديوار چين: ۶۰۰۰ كيلومتر

قدمت ديوار بزرگ چين: بيش از ۲۰۰۰ سال

ديوار چين نمادي از فرهنگ، غرو ملي و مقاومت مردم چين است و همچنين گوشه‌اي از خلاقيت و معماري پيچيده كشور چين را به ما نشان مي‌دهد.
طول ديوار چين چقدر است؟

در حال حاضر طول ديوار بزرگ چين ۶۰۰۰ كيلومتر است. شايد باوركردني نباشد اما بنا به اعتقاد عموم، طول اوليه ديوار چين ۵۰۰۰۰ كيلومتر بوده كه در طي قرن‌ها و با تغييرات و خساراتي كه به آن وارد شده مقدار قابل توجهي از آن از بين رفته و به اين مقدار رسيده است.

طول ديوار چين، عكس ديوار چين، محل ديوار چين
ديوار چين كي ساخته شده است؟

ديوار بزرگ چين حدود ۲۰۰۰ سال پيش يعني سال ۲۲۱ قبل از ميلاد ساخته شده است. بيشتر آنچه كه امروزه از ديوار چين باقي‌مانده، در زمان سلسله مينگ و بين سال‌هاي ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ ساخته شده است.
تاريخچه ديوار بزرگ چين

تصور بر اين است كه سنگ بناي ديوار چين ابتدا در سال ۲۲۱ قبل از ميلاد و تحت فرمان امپراطور شين گذاشته شده است. تا پيش از آن دولت‌هاي ديگر ديوارهاي دفاعي خود را ساخته بودند اما امپراطور شين به دنبال متصل‌كردن اين ديوارها به يكديگر بود تا جلوي حمله مهاجمان شمالي را بگيرد. بنابراين دستور داد تا ديواري به طول يك كيلومتر ساخته شود. بيشتر قسمت‌هاي ديوار اوليه، امروزه ديگر وجود ندارند.

پس از امپراطور شين، سلسله‌هاي ديگر هر يك به ساخت و توسعه ديوار بزرگ چين كمك نمودند. سلسله مينگ (۱۶۴۴- ۱۳۶۸) طي يك پروژه بازسازي عظيم، طول ديوار چين را به ۶۰۰۰ كيلومتر رساند.

مي‌توانيد تصور كنيد كه ساخت چنين بنايي در آن دوران با چه دشواري‌هايي همراه بوده است؟ كارگران در آن زمان از چه تكنيكي براي ساخت اين ديوار بر روي دامنه‌هاي شيب‌دار استفاده كرده‌اند؟ آن‌ها چطور سنگ‌هايي با آن وزن را تا محل ساخت ديوار حمل كرده اند؟ آنچه مي‌دانيم اين است كه ديوار بزرگ چين از سنگ، خاك، شن و ماسه و آجر ساخته شده و كارگران براي ساخت آن از دست، طناب و سبد استفاده كرده‌اند.
علت ساخت ديوار بزرگ چين

اعتقاد بر اين است كه هدف اوليه از ساخت ديوار بزرگ چين، حفاظت از كشور در برابر حمله قبايل شمالي از جمله مغول‌ها بوده است.
آيا ديوار بزرگ چين از كره ماه قابل روئيت است؟

در واقع اين‌ جمله كه “ديوار بزرگ چين از كره ماه قابل مشاهده است” يك افسانه است با اين‌حال هنوز عده زيادي از مردم به اين موضوع باور دارند. هيچ يك از فضانوردان چنين موضوعي را تاييد نكرده‌اند با اين حال يكي از آن‌ها معتقد است كه ديوار چين تا ارتفاع ۱۸۰ مايلي زمين قابل مشاهده است و بعد از آن ناپديد مي‌شود.
مشخصات ظاهري ديوار بزرگ چين

ارتفاع ديوار چين: ارتفاع ديوار بزرگ چين ۲۵ فوت است و عرض آن بين ۱۵ تا ۳۰ فوت متغير است.
بدنه ديوار بزرگ چين: ارتفاع برج و باروي ديوار چين ۱٫۸ متر است و جان‌پناه‌هاي آن حدود ۱٫۲ متر ارتفاع دارند.
برج‌هاي جانبي ديوار: هر ۵۰۰ متر يك برج در امتداد ديوار قرار دارد. اين برج‌هاي جانبي به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار مي‌گرفته‌اند.
قلعه‌هاي ديوار بزگ چين: اين قلعه‌ها در مهم‌ترين نقاط آسيب‌پذير ديوار ساخته شده اند از جمله قلعه عبور شانگهاي، قلعه عبور جويونگ و قلعه عبور جيائو. در امتداد ديوار پنجره‌هاي بسياري قرار دارند كه سربازان براي تيراندازي از آن‌ها استفاده مي‌كردند. همچنين اتاقك‌هاي قلعه‌ها كه غيرقابل تسخيرترين نقاط ديوار بزرگ چين محسوب مي‌شوند.

ديوار بزرگ چين داراي تعدادي برج ساعت و قلعه است كه سربازان مي‌توانستند در آن‌جا سنگر بگيرند و مهمات و آذوقه خود را در آن‌ها ذخيره نمايند. به خاطر ساختار ويژه آن، مامور برج ديدباني مي‌توانسته به راحتي پيام هاي اضطراري را در طول ديوار منتقل نمايد. همچنين سلاح‌هاي ويژه‌اي روي ديوار چين تعبيه شده بودند كه از آن‌ها براي دفاع از كشور در برابر مهاجمان استفاده مي‌شده و امروزه نسخه بدل آن‌ها در آن‌جا قرار دارند. متخصصان معتقدند كه حدود ۱ ميليون سرباز قادر بودند هم‌زمان در امتداد ديوار چين مستقر شوند!
مدت زمان ساخت ديوار چين

ديوار بزرگ چين در طول سال‌هاي زيادي ساخته شده است. اعتقاد بر اين است كه ساخت ديوار اصلي بيش از ۲۰ سال طول كشيده است. و همچنين مدت زمان ساخت ديوار در زمان سلسه مينگ نيز حدود ۲۰۰ سال به طول انجاميده است.
ساخت ديوار چين چه زماني به پايان رسيد؟

كار تكميل و توسعه ديوار بزرگ چين عمدتا در زمان سلسله مينگ انجام شده و بعد از آن يعني از سال ۱۶۴۴ به اين طرف فعاليت بيشتري روي آن انجام نگرفته است.

امروزه جهان‌گردان و گردشگران بسياري از سراسر جهان براي بازديد از اين بناي عظيم به كشور چين سفر مي‌كنند. آمار نشان‌ مي‌دهد كه روزانه حدود ۷۰۰۰۰ گردشگر از ديوار بزرگ چين بازديد مي‌كنند.
تعداد كارگران ديوار چين

در طول ساليان دراز، هزاران نفر از مردم براي ساخت اين ديوار تلاش نموده‌اند. به نظر مي‌رسد در زمان امپراطور شين حدود ۳۰۰ هزار سرباز و ۵۰۰ هزار نفر از مردم عادي درگير ساخت ديوار اصلي چين بوده‌اند. بسياري از كارگران در طول ساخت ديوار جان خود را از دست داده‌اند و باستان شناسان تا به حال بقاياي بسياري از آنان را در بخش‌هايي از ديوار چين پيدا كرده‌اند.

ديوار بزرگ چين، چين، ديوار چين، طول ديوار چين، عكس ديوار چين، كارگران ديوار چين، افسانه‌هاي ديوار چين
نقاط جالب ديوار بزرگ چين

اگر تصميم گرفتيد به كشور چين رفته و از ديوار بزرگ چين ديدن نماييد به شما توصيه مي‌كنيم حتما از اين نقاط ديدن نماييد:

Mutianyu: باشكوه‌ترين قسمت ترميم شده ديوار چين
Jinshanling: محبوب‌ترين مسير پياده‌روي همراه با معماري‌هاي زيبا و اصيل چيني
Jiankou: بخشي كه در اكثر كارت‌پستال‌ها ديده مي‌شود. همان پيج‌هاي تند و خطرناك معروف

طول ديوار بزرگ چين، حقايق ديوار چين، قدمت ديوار چين، عكس ديوار چين
اشخاص معروفي كه از ديوار چين ديدن كرده‌اند:

در طول سال‌ها، افراد معروف و همچنين رهبران و روساي جمهور بسياري از كشورها از ديوار بزرگ چين ديدن كرده‌اند. از جمله آن‌ها مي‌‌توان به باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اشاره كرد كه در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۹ از ديوار چين بازديد نمود. همچنين ديويد كامرون نخست وزير اسبق بريتانيا كه در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۰ از اين محل ديدن نمود.

 


برچسب: حقايق ديوار چين، ديوار بزرگ چين، شگفتي هاي از ديوار چين، قدمت ديوار چين، قيمت تور چين، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۴۴:۱۲ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :